poniedziałek, 9 czerwca 2014

Lekki tort truskawkowy z kremem mascarpone


     Sezon truskawkowy w pełni! Piękne, pachnące i słodkie owoce spoglądają z każdego rogu na bazarkach, więc korzystajmy z tego jak najwięcej. W towarzystwie orzeźwiającego, delikatnego kremu na bazie mascarpone świetnie smakuje nawet w upalny dzień.

Biszkopt:
5 jajek
szklanka cukru pudru
3/4 szklanki mąki tortowej
1/4 mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia

Krem truskawkowy:
250 g serka mascarpone
200 g śmietanki 30%
200 g jogurtu greckiego
100 g masła
szklanka cukru pudru
250 g truskawek

+ truskawki do dekoracji

     Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy po łyżce cukru pudru, cały czas miksując. Do miski dorzucamy żółtka i porcjami przesiane mąki oraz proszek do pieczenia, delikatnie łączymy łyżką starając się, żeby piana nie opadła. Przekładamy do blaszki z dnem wyłożonym papierem do pieczenia (boków nie smarujemy) i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez 35-40 minut. Jeszcze gorące ciasto wyjmujemy z piekarnika, rzucamy na podłogę z wysokości kolan i studzimy przy otwartych drzwiczkach.

      Truskawki miksujemy z jogurtem greckim. W dużej misce ubijamy śmietankę z cukrem pudrem i masłem. Gdy krem zgęstnieje dodajemy mascarpone i porcjami dolewamy masy owocowej. Miksujemy całość aż do dokładnego połączenia się składników i schładzamy w lodówce przez co najmniej godzinę. 

     Biszkopt dzielimy na trzy części, dwa dolne blaty nasączamy nalewką owocową lub wystudzoną, osłodzoną herbatą. Każdy z nich smarujemy 3-4 dużymi łychami kremu, składamy ciasto w całość i wykładamy masę na wierzch, zostawiając mniej więcej szklankę do dekoracji. Wykorzystując rękaw cukierniczy robimy wzorki i układamy świeże owoce.





     Pierwszy dzień po urlopie, więc trzeba wspierać się dobrą muzyką, żeby jak najlżej przeżyć powrót do rzeczywistości. Chociaż z drugiej strony każdemu życzę tak fajnej pracy jak moja :)


Milion smaków truskawekLato w pełni!Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. one są chyba w każdym polskim domu ;D ten akurat jest mojej mamy :)

      Usuń
    2. Ja nie mam takich talerzyków.

      Usuń
    3. wszystko jeszcze przed Tobą :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. jest obłędne, mascarpone i truskawki to boskie połączenie :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. oj tak, na upał idealny :) chociaż ja tam jestem zdania, ze torty są dobre absolutnie ZAWSZE :D

      Usuń
  4. Pyszny tort!! Proszę kawałek,))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w mojej kuchni dla każdego chętnego znajdzie się kawałek :) bardzo polecam też zrobienie samemu, jest mega łatwy :)

      Usuń
  5. Lekki - to coś dla mnie + truskawki, od razu pokochałam :) Wiesz, że jeszcze nie jadłam mascarpone, jak smakuje? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj koniecznie spróbuj, smakuje fantastycznie - jak bardzo gęsta, kremowa śmietana :) super nie tylko w deserach, ale też na przykład do makaronu :)

      Usuń
  6. Umknął mi jakoś :(
    Będę go robić :) !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooooo fantastyczna wiadomość! :) daj koniecznie znać jak Ci posmakował :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...