niedziela, 16 sierpnia 2015

Ciasto czekoladowe z solą morską


      Odkąd pierwszy raz spróbowałam połączenia gorzkiej czekolady z solą morską, zakochałam się w nim na zabój. Cudowne, chrzęszczące grudki podkreślają głęboki smak czekolady, a w zestawieniu z lampką (albo butelką, hyhy) białego, dobrze schłodzonego wina będą kojącym oddechem w letni wieczór.
Ciasto:

3 jajka
3/4 szklanki cukru pudru
szklanka mąki
3/4 szklanki oleju
1/2 szklanki mleka
4 łyżki kakao
płaska łyżeczka soli
pół łyżeczki proszku do pieczenia

Polewa:
tabliczka gorzkiej czekolady
3 łyżki oleju
2 łyżeczki żelatyny
sól morska

     Jajka miksujemy z cukrem, solą, kakaem i proszkiem do pieczenia aż do uzyskania lekkiej konsystencji musu. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy aż do połączenia się w jednolitą masę. Wrzucamy do piekarnika na 40 minut w temperaturze 175 stopni, studzimy. Miskę po cieście wylizujemy jak zwykle.

     Czekoladę z dodatkiem oleju rozpuszczamy w kąpieli wodnej, dodajemy żelatynę rozrobioną z 2 łyżkami przegotowanej wody i dwie szczypty soli. Rozprowadzamy po cieście, starając się zrobić to jak najsprawniej - polewa bardzo szybko tężeje. Wzdłuż brzegów wysypujemy kryształki soli morskiej, dla złagodzenia wyrazistości smaku można zmieszać je z kryształkami cukru. 




     Zespół, który pojawił się znikąd i od razu trafił do mojego top10 ostatnich miesięcy. Ma w sobie to, czego szukam w muzyce - świeżość, ciekawą formę, dobre teksty. Już nie mogę się doczekać jesieni, bo będę miała to szczęście, żeby posłuchać ich na żywo :)


Uczta pod gołym niebem

8 komentarzy:

  1. Czekolada i sól morka? Oj tak, wiesz jak narobić mi smaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie próbowałam takiego zestawienia, ale myślę, że jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. le ciekawe połączenie :) trzeba będzie wypróbowac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ciacho. Poproszę kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Połączenie czekolady i słonego jest według mnie mega ! Wręcz idealne :) Poproszę to pyszne ciacho z dostawą do domu ! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. yum! Czekolada i sól to świetne połączenie! Dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...